2017-02-16
На базі Української ЗОШ І – ІІІ ступенів № 1, Обухівського району Київської області 16 лютого 2017 року відбулося чергове засідання майстер-класу у форматі - «круглий стіл» Кальчук Марії Іванівни з теми: «Проблемне навчання
на уроках української мови в початковій школі за інтегративно-діяльнісною технологією «Росток»».
У засіданні круглого столу взяли участь:
Ткаченко Любов Петрівна, завідуюча відділом початкової освіти КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»
Воронцова Емілія Валеріївна, науковий співробітник Інституту модернізації змісту МОН України
Чабайовська Марія Іванівна,доцент кафедри української мови та методики навчання,НПУ імені М.П.Драгоманова, м. Київ
Білохвощенко Світлана Миколаївна, директор Української ЗОШ І – ІІІ ступенів №1
Присутніми були вчителі Української ЗОШ І – ІІІ ступенів № 1, Київської, Запорізької, Чернігівської областей та м. Києва
Усіх учасників семінару гостинно привітала директор школи Білохвощенко Світлана Миколаївна.
Ткаченко Любов Петрівна повідомила тему і мету другого засідання майстер класута запросила усіх учасників майстер-класу прийняти участь у звіті роботи вчителів Київщини, які працюють за педагогічного технологією «Росток».
Воронцова Емілія Валеріївнарозповіла вчителям про проблемні ситуації
на уроці «відкриття нових знань» та прийоми створення проблемної ситуації.
Чабайовська Марія Іванівна ґрунтовно і змістовно поповнила методичний рівень вчителів з теми «Формування предметної компетентності молодших школярів на уроках навчання грамоти (письма) засобами педагогічної технології «Росток» в умовах розвитку сучасної початкової школи»
Кальчук Марія Іванівна продемонструвала перед учасниками майстер-класу проблемне навчання на фрагментах уроків з української мови: читання і письма та з допомогою учнів 4-А та 4-Б класів (вчителі: Махиня Світлана Іванівна та Борисполець Олена Михайлівна), в образі казкових героїв, розкрила творчість у навчанні першокласників. Також нею було науково обґрунтовано місце і роль проблемної ситуації та особливості уроку відкриття нових знань у процесі вивчення української мови за інтегративно-діяльнісною технологією.
Учасники майстер-класу висловили думки про проблемні ситуації на уроках української мови та особливості уроку відкриття нових знань за педагогічною технологією «Росток», поділилися досвідом на прикладі розроблених уроків навчання грамоти для 1 класу.
Ткаченко Любов Петрівною та Кальчук Марією Іванівною були проведені підсумки роботи "круглого столу" та прийнято рекомендації.
Рекомендації майстер-класу
Із метою успішної реалізації компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів української мови за інтегративно діяльнісною технологією програми розвитку дітей «Росток», усвідомлюючи початкову освіту як «ключову освітню ланку» та завдання, які стоять перед нею згідно проекту Нової української школи: сучасний учень повинен мати не просто певні знання, а повинен уміло ними користуватися у повсякденному житті, розв’язуючи різноманітні життєві задачі
р е к о м е н д у є м о:
1. Опрацювати науково-методичні джерела інформації щодо оволодінням проблемним методом навчання: створення проблемної ситуації на етапі актуалізація знань і фіксація труднощів та постановка навчальної проблеми за інтегративно діяльнісною технологією «Росток». | |
2. Удосконалити розроблені ситуативні сценарії, фрагменти уроків (відео) за проблемою «Проблемні ситуації на уроці відкриття нових знань. Прийоми створення проблемних ситуацій». | |
3.Підготувати матеріали для навчально-методичного посібника «Роль і місце проблемної ситуації у процесі вивчення української мови за інтегративно-діяльнісною технологією». 4. Результати роботи майстер-класу узагальнити у формі методичних бюлетенів та відеопрезентацій для творчого звіту на останньому засіданні (20 квітня).
|